recent posts

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Eγνατία:Οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών


Διέξοδο προς τη συμπρωτεύουσα βρήκαν αρκετοί Σερραίοι εργαζόμενοι οι οποίοι καθημερινά πηγαινοέρχονται για την εργασία τους στο γειτονικό νομό Θεσσαλονίκης. Στοιχεία του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, δείχνει πως πολλοί είναι αυτοί που μετακινούνται καθημερινά, αφού η κυκλοφορία στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Σερρών αυξήθηκε κατά 45%. Από τις μετρήσεις φόρτου που έγιναν την τελευταία 6ετία (έτη 2005 έως 2010),προκύπτει ότι οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών, που λειτουργούν και ως εξωτερική περιφερειακή οδός για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ο υψηλός αυτός φόρτος είναι αναμενόμενος καθώς τα τμήματα αυτά εξυπηρετούν, εκτός της διαμπερούς κυκλοφορίας, μεγάλο ποσοστό αστικών (δηλαδή μετακινήσεις που έχουν και τα δυο άκρα τους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης) και ενδονομαρχιακών μετακινήσεων (π.χ. προς ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης και προς προαστικούς οικισμούς), καθώς και υπεραστικών μετακινήσεων που το ένα άκρο τους είναι η Θεσσαλονίκη (π.χ. Θεσσαλονίκη – Σέρρες, Θεσσαλονίκη – Κιλκίς, Θεσσαλονίκη –Καβάλα κλπ). Πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές από τις μετακινήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, καθώς πρόκειται για μετακινήσεις από και προς την εργασία (commuting) αλλά και για άλλους λόγους.Η μείωση που παρατηρήθηκε στην κυκλοφορία το 2010 (σε σχέση με το 2009) σε εθνικό επίπεδο, λόγω της οικονομικής κρίσης και της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, παρουσιάστηκε και σε ορισμένα τμήματα της Εγνατίας Οδού.
Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι μείωση της κυκλοφορίας έως και 15% υπήρξε κυρίως στα τμήματα της Εγνατίας ανατολικά της Θεσσαλονίκης, όπου η σημαντική βελτίωση της προσφερόμενης υποδομής για τους χρήστες (ολοκλήρωση της συντριπτικής
πλειοψηφίας των τμημάτων της Εγνατίας Οδού) είχε γίνει πριν το 2009. Οι μετρήσεις που έγιναν από το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού ΑΕ την τελευταία εξαετία (2005-2010) έδειξαν ότι οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών, που λειτουργούν και ως εξωτερική περιφερειακή οδός για την πόλη της Θεσσαλονίκης..
Το 2010 η συνολική κίνηση στον άξονα της Εγνατίας οδού ισοδυναμεί με 3,097 δισ. οχηματοχιλιόμετρα (το οχηματοχιλιόμετρο ισοδυναμεί με την κίνηση ενός οχήματος για ένα χιλιόμετρο) και ήταν μειωμένη κατά 2% σε σχέση με το 2009, όταν η συνολική κίνηση έφθασε τα 3,174 οχηματοχιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη κινητικότητα στον άξονα της Εγνατίας οδού εμφανίζεται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου διανύθηκαν 1,59 δισ. οχηματοχιλιόμετρα (52%). Το 26% των οχηματοχιλιομέτρων διανύθηκε στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία είναι η περιφέρεια με το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα της Εγνατίας οδού, και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος με 11% η καθεμία.
Στα τμήματα για τα οποία διατίθενται μετρήσεις για τα έτη μεταξύ 2005 και 2010 παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων. Για παράδειγμα, αύξηση 50% καταγράφεται στο τμήμα μεταξύ Α/Κ Καλαμιάς και Α/Κ Κοζάνης, , καταδεικνύοντας την ιδιαίτερη αξία του συγκεκριμένου τμήματος για την σύνδεση Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.Ανάλογες αυξήσεις παρατηρούνται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Σερρών-Προφήτη και Ασπροβάλτας-Στρυμόνα, καταδεικνύοντας την ιδιαίτερη αξία τους ως προς τη εξυπηρέτηση της σύνδεσης μεταξύ Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.


Πηγη myserres.gr

North-Hellas

Δυναμικές ειδήσεις